MegaStoon.com Adalah FAKE SCAM!!

MegaStoon.com SCAM
Website ni baru-baru sahaja dan ramai share link megastoon.com di facebook kononnya setiap click anda akan dibayar 2$ (RM6.41), siapa tak nak 2 dollars kan? tapi buang masa saja sebab MegaStoon ni SCAM(Penipu).

Memang banyak sebab MegaStoon adalah SCAM. Sebab-sebab utama MegaStoon.com terlalu mudah untuk register tiada Email Confirmation Link , Captcha dan ruang untuk isi Alamat hanya 1 baris sahaja sepatutnya ruang untuk alamat Text Area.
MegaStoon.com Adalah FAKE SCAM!! - Mirodex


MegaStoon.com Adalah FAKE SCAM!! - Mirodex

Hari ni saya cuba siasat sub domain megastoon http://sms.megastoon.com/sms.php?share=66130 yang menawarkan perkhidmatan Free SMS Dan Calls tetapi hanya SMS sahaja boleh dan untuk perkhidmatan Calls kononnya "This feature is not available in your country".
Sebelum itu, perlu login dengan facebook dahulu untuk send SMS.
MegaStoon SMS form Sebelum Login
MegaStoon SMS form Selepas Login , SEND button akan muncul
Kenapa perlu login Facebook baru boleh SEND SMS? tujuan lamat web ini sms.megastoon.com adalah untuk mendapatkan Info Facebook anda. Lihat gambar dibawah, inilah tujuannya mendapatkan akses maklumat facebook anda.
Facebook User permission
1 lagi sebab "SEND THIS" button sebenarnya tiada fungsi, form SEND SMS sebenarnya hanyalah hiasan semata-mata. NAK BUKTI? tengok source code form tersebut tiada html tag <form ></form> dan juga tiada Javascript AJAX.
Kesimpulannya MegaStoon.com 100% FAKE SCAM. MegaStoon.com hanya untuk mengumpul maklumat orang dan juga mungkin untuk dijual.
kalau nak teruskan share link megastoon teruskan sahaja dan teruskan membuang masa. 

Update 13/9/2013
Cuba lihat logo 100% VERIFIED ini adalah cara meraka untuk membuatkan anda percaya bahawa megastoon ini Bukan website yang menipu. Tapi sebenarnya sumber seal stamp  mereka dari sini
MegaStoon Seal stamp Fake
MegaStoon Seal Stamp
MegaStoon Seal stamp Fake
http://www.dreamstime.com/illustration/round-stamp.html

Selain itu, cuba kamu tukar password dan alamat boleh? tiadakan? so megastoon memang gagal tetapi BERJUTA Orang MegaStoon da Tipu Orang. Selagi MegaStoon masi ramai tukang Spam di media sosial atau dimana-mana , selagi tu MegaStoon tetap beroperasi dan jika MegaStoon tutup Website mereka, anda lagi yang menerima Spam dari mereka melalui Email anda kerana memang ini la tujuan mereka.

2 comments :

  1. Thanks for letting us know
    They are totally scam

    I saw your link http://pollsdb.com/t1ufh6
    good work

    ReplyDelete
  2. menyesal aku sudah bah...aku sudah bagi account number, harap2 duit dalam tak kena sedut..tapi masa aku bagi mmg tiada duit bah..tapi takut kalau ada family masuk duit, abis duit kena sedut..haram jadaah..sampai fb aku kena block as a spam, gara2 megastoon barua ni..

    ReplyDelete

Category

Other post